Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη ...

... Ανάπτυξη που μόνο ο ενημερωμένος, ενεργός Πολίτης μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει !







Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Νεκροταφείο αποβλήτων η Ελευσίνα



Ένα ακόμη ρεπορτάζ που το επιβεβαιώνει του Γιάννη Μπασκάκη 

από την Εφημερίδα των Συντακτών 


Σε μια αχανή έκταση 570 στρεμμάτων, στην περιοχή Στρίφι, βρίσκεται μία από τις πιο ανεξέλεγκτες χωματερές στο Λεκανοπέδιο Αττικής που απορροφά από τα 2003 τα τοξικά κατάλοιπα της βιομηχανίας του Θριάσιου Πεδίου. Η μυρωδιά από τα απόβλητα και η ζέστη του μεσημεριού συνθέτουν μια ατμόσφαιρα αποπνικτική. Σκουπίδια, λάστιχα, καλώδια, πλαστικά, μπάζα, άσφαλτος από οδόστρωμα, υπολείμματα μηχανημάτων, καμένα ρούχα, μέχρι και εντόσθια ζώων από σφαγές. Βρισκόμαστε σε μια αχανή έκταση 570 στρεμμάτων, στην περιοχή Στρίφι, μόλις 2 χλμ. βόρεια του κυρίως οικισμού της Ελευσίνας. 

Πρόκειται για μία από τις πιο ανεξέλεγκτες χωματερές στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Βαδίζοντας ανάμεσα στα σκουπίδια πέφτεις πάνω σε βαρέλια, σε χημικά κατάλοιπα κι έπειτα σε μαύρους λόφους. Αποτελούνται από λεπτούς κόκκους. Από λεπτά μέταλλα. Είναι αμμοβολές από ναυπηγεία. «Ο εργολάβος λέει στο ναυπηγείο ότι θα τα πάει για υγειονομική ταφή, αλλά για να γλιτώσει το κόστος τα πετάει εδώ. Τα παίρνει ο αέρας και αν τα εισπνεύσεις, είναι καρκινογόνα. Η αμμοβολή είναι ένα εξαιρετικά επικίνδυνο υλικό», λέει ο Γιώργος Στεφανάκης που μας συνοδεύει. Μουσικοσυνθέτης, παλιό μέλος της μπάντας του Βλάση Μπονάτσου «Πελόμα Μποκιού», ζει από 10 χρονών μερικά μέτρα απέναντι από τη χωματερή. «Κάποτε εδώ φύτρωνε σιτάρι. Πριν από 10 χρόνια όλη η Ελευσίνα μάζευε χόρτα εδώ. Υπήρχαν ελαιώνες και από κάτω η θάλασσα. Αυτός ήταν ο λόγος που πριν από 50 χρόνια η μητέρα μου αγόρασε γη εδώ. Είδε έναν παράδεισο», αναφέρει...

   

Ο Γιώργος Στεφανάκης έχει γίνει τα τελευταία χρόνια κυνηγός εργολάβων. «Τους έχει πάει σε 9 δίκες. Οποιον έπιανα, έπαιρνα κατευθείαν τον αριθμό κυκλοφορίας, τραβούσα φωτογραφία και του έκανα μήνυση. Τα δικαστήρια όμως τους έβαζαν απλώς πρόστιμο. Δεν τους υποχρέωναν να αποκαταστήσουν την περιοχή», μας λέει. Και η περιοχή, η οποία ανήκει σε ιδιώτες αλλά έχει καταπατηθεί από εργολάβους, παραμένει ένα απέραντο νεκροταφείο αποβλήτων. «Οι αμμοβολές έχουν ποτίσει το έδαφος. Εχουν πάει στο υπέδαφος. Το έδαφος θέλει πλέον εξυγίανση», λέει ο κ. Χρηστάκης.


Στις 28/2/2013 η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή και διαπίστωσε ότι σε μεγάλη έκταση έχουν αποτεθεί διάσπαρτες μεγάλες ποσότητες στερεών αποβλήτων. 

Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τα απόβλητα αυτά περιέχουν βαρέα μέταλλα, με αποτέλεσμα να προκαλείται υποβάθμιση του εδάφους και πιθανόν των υπόγειων υδάτων, με ταυτόχρονη αλλοίωση του τοπίου και αισθητική υποβάθμιση της περιοχής. Γι’ αυτό και καλεί την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής να απομακρύνει τα απόβλητα, τα Αστυνομικά Τμήματα Ελευσίνας και Ασπροπύργου να αστυνομεύσουν την περιοχή και σε περίπτωση εντοπισμού ανεξέλεγκτων απορρίψεων να εφαρμόζεται η διαδικασία του αυτόφωρου και τους Δήμους Ελευσίνας, Μάνδρας και Ασπροπύργου να μεριμνήσουν για την αποτροπή προσέγγισης στον χώρο φορτηγών που μεταφέρουν απόβλητα.

«Είναι πάρα πολύ μεγάλη η περιοχή και είναι δύσκολο να αστυνομευτεί», λέει στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος Ελευσίνας, Γιώργος Τσουκαλάς, και συμπληρώνει ότι «αν δεν αλλάξει χαρακτήρα η περιοχή, είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει η εικόνα». Σύμφωνα με τον δήμαρχο, υπάρχει μια πολεοδομική μελέτη ούτως ώστε η περιοχή να λειτουργήσει ως ζώνη χονδρεμπορίου. «Υπάρχουν εταιρείες που θέλουν να πάνε εκεί και να πάρει τον χαρακτήρα μιας δομημένης περιοχής», καταλήγει.

Ωστόσο, η πολεοδόμηση της περιοχής παραμένει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που δεν θα λύσει άμεσα ένα πρόβλημα, το οποίο όσο οι παραβιάσεις του χώρου από φορτηγά συνεχίζονται τόσο και θα οξύνεται. «Χρειάζεται συστηματική αστυνόμευση. Δεν θα πρέπει να υπάρχει έλεος γι’ αυτούς τους ανθρώπους», λέει στην «Εφ.Συν.» η αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, Σταυρούλα Δήμου.

Στις 10/10/2011 και 1/11/2011 είχε προηγηθεί με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής αυτοψία, η οποία έκανε τις ίδιες διαπιστώσεις με την ΕΥΕΠ και έπειτα το Τμήμα Ελέγχου Περιβάλλοντος ΠΕΔΑ έστειλε έγγραφο στον Δήμο Ελευσίνας, τονίζοντας ότι πέραν της ευθύνης που έχει για τον καθαρισμό των κοινοχρήστων χώρων, ο δήμος θα μπορούσε να επέμβει και στον καθαρισμό των ιδιωτικών υπαίθριων χώρων της εδαφικής περιφέρειάς του (όσον αφορά βέβαια τα οικιακά απορρίμματα και τα μπάζα, γιατί τα τοξικά απόβλητα είναι στην αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης).

Πάγωσε το πρόγραμμα αποκατάστασης

Τον Μάιο του 2011, το υπουργείο Περιβάλλοντος είχε εξαγγείλει, με τη συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, ένα Ειδικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τη ρύπανση της Δυτικής Αττικής από απόβλητα. Στην πορεία υπήρξαν διαδοχικές αλλαγές υπουργών. Σήμερα το πρόγραμμα έχει παγώσει.

«Πρέπει να συνεργαστούν όλοι οι φορείς και να κάνουν όλοι τη δουλειά τους σωστά. Εμείς έχουμε καταγράψει σπιθαμή προς σπιθαμή την περιοχή, παίρνουμε δείγματα, τα στέλνουμε στο Χημείο του Κράτους. Πρέπει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το ΥΠΕΚΑ να ρίξουν χρήματα σε μια περιοχή που είναι δίπλα στην Αθήνα. Η ρύπανση δεν μένει στη Δυτική Αττική. Περνάει από τον υδροφόρο ορίζοντα και τον αέρα και μεταφέρεται σε όλο το λεκανοπέδιο», τονίζει η κ. Δήμου.

«Η μη εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας θα κοστίσει πολλαπλάσια στο Δημόσιο, καθώς θα κληθεί, αργά ή γρήγορα, να πληρώσει το ανυπολόγιστο κόστος περιβαλλοντικής αποκατάστασης και εξυγίανσης της περιοχής. Η απλή απομάκρυνση των αποβλήτων δεν εγγυάται ότι η έκταση δεν θα ξαναγεμίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα όσο δεν κινητοποιείται ο μηχανισμός υποχρεωτικής εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων. Πώς είναι δυνατόν το κράτος να έχει μπορέσει να επιβάλει 3 μνημόνια χωρίς να μπορεί να επιβάλει την περιβαλλοντικά βιώσιμη διαχείριση των κάθε είδους αποβλήτων, εξοικονομώντας τεράστιους πόρους, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας και προστατεύοντας το περιβάλλον;» επισημαίνει ο εκπρόσωπος του ECOELEUSIS, Χ. Χρηστάκης.




Αισχροκέρδεια εργολάβων στην Ελευσίνα



Η Ελευσίνα ζει πλέον μέσα από την αίγλη των μύθων 
και της ιστορίας της μόνο, 
αφού οι κάτοικοί της βιώνουν μία από τις μεγαλύτερες μολύνσεις πόλης 
στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, λόγω της ανεξέλεγκτης χωματερής 
που «λειτουργεί» στην περιοχή. 
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι τεράστιες. 
Το έδαφος ρυπαίνεται από χημικά απόβλητα, πλαστικά, μπάζα, εντόσθια σφαγείων (!), χημικά κατάλοιπα από αμμοβολές ναυπηγείων.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο υδροφόρος ορίζοντας μολύνεται με ταυτόχρονη έκλυση μεθανίου, διοξειδίου του άνθρακα κ.λπ. Οι κυβερνήσεις κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Αδιαφορούν για το γεγονός ότι τα απορρίμματα είναι δημόσια περιουσία, ότι μια ορθολογική διαχείρισή τους θα μπορούσε να εξασφαλίσει θέσεις εργασίας και πόρους. Στην ιστορική πόλη της Ελευσίνας η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, με τους εργολάβους να δρουν παράνομα, αλλά ανενόχλητοι και την κυβέρνηση να επιδεικνύει αδιαφορία για την υγεία (και την αισθητική) των κατοίκων (και της ευρύτερης πανέμορφης περιοχής).

Ενα απέραντο νεκροταφείο έχει καταντήσει μια αχανής έκταση περίπου 600 στρεμμάτων και οι κάτοικοι από μόνοι τους, παρά τις φιλότιμες και εθελοντικές προσπάθειες περιφρούρησης, δεν αποτρέπουν την αυθαιρεσία των εργολάβων, οι οποίοι, αισχροκερδώντας, δεν διαχειρίζονται τα απορρίμματα με βάση τη συμφωνία τους να τα μεταφέρουν σε υγειονομικούς χώρους ταφής, αλλά τα ξεφορτώνονται στην έκταση, ο έλεγχος της οποίας είναι δύσκολος. Παρά τις καταγγελίες των κατοίκων προς τους εργολάβους, οι τελευταίοι φεύγουν αλώβητοι σχεδόν από τα δικαστήρια, πληρώνοντας απλώς μικρά πρόστιμα. Τι σημαίνει αυτό; Οτι όλοι οι αρμόδιοι φορείς, κυρίως οι δήμοι, έχουν συμφέροντα να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση. Εάν ήθελαν οι όμοροι Δήμοι Μάνδρας και Ασπροπύργου και ο Δήμος Ελευσίνας εύκολα θα απέτρεπαν τα φορτηγά των εργολάβων να εναποθέτουν στην περιοχή τους τα απορρίμματα. Είναι αστείο να επικαλούνται διάφοροι το ότι η περιοχή είναι αχανής και άρα δύσκολο να αστυνομευτεί. Ολοι μεταθέτουν τις ευθύνες στην αισχροκέρδεια και αυθαιρεσία των εργολάβων. Αλλά για να συνεχίζουν αυτοί σημαίνει ότι κάποιας, «ανώτερης» ασυλίας απολαύουν.

Η χωματερή της Ελευσίνας κρύβει κινδύνους για όλο το Λεκανοπέδιο, διότι η ρύπανση μέσα από τον υδροφόρο ορίζοντα και τον αέρα διοχετεύεται μακριά. Ούτε εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας ούτε σχεδιασμός για τη διαχείριση των αποβλήτων ούτε μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος. Η περιοχή οδεύει ολοταχώς προς την απαξίωση, υποβάθμιση, παραμέληση, ερημία. Και γι’ αυτό δεν φταίνε οι κάτοικοι αλλά η ίδια η κυβέρνηση, που με ευθύνη της έχει παγώσει το ειδικό επιχειρησιακό πρόγραμμα καταπολέμησης της ρύπανσης στη Δυτική Αττική. Κάποτε φύτρωνε στάρι στην περιοχή, οι κάτοικοι μάζευαν χόρτα και τώρα κυκλοφορούν με αντιασφυξιογόνες μάσκες. Είχαν έναν παράδεισο που τους τον «μετάλλαξαν» η κυβερνητική αβελτηρία και η ευνοϊκή στάση της απέναντι σε αισχροκερδείς εργολάβους. Αλλ’ αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα. Πέρα από την καταστροφή του περιβάλλοντος, κινδυνεύει η υγεία των κατοίκων. Η Ελευσίνα να ξαναγίνει κόσμημα.            



Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε την έκθεση Reul για την Ανανεώσιμη Ενέργεια στην Ευρωπαϊκή εσωτερική ενεργειακή αγορά


ape mix g
. . .

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε την Τρίτη 21 Μαΐου την έκθεση Reul

σχετικά με την “Ανανεώσιμη Ενέργεια στην Ευρωπαϊκή εσωτερική ενεργειακή αγορά” (Α7-0135/2013)

. . .

 Έκθεση Reul σχετικά με την “Ανανεώσιμη Ενέργεια στην Ευρωπαϊκή εσωτερική ενεργειακή αγορά”

.. .
969005_379482975504898_1478775142_n
. . .
Σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το Ευρωκοινοβούλιο:
. . .
1.   συμφωνεί με την Επιτροπή ότι οι ΑΠΕ, σε συνδυασμό με την ενεργειακή απόδοση και την ευέλικτη και έξυπνη υποδομή αποτελούν τις ασφαλείς επιλογές που έχει εντοπίσει η Επιτροπή, και ότι μελλοντικά στην Ευρώπη θα αυξάνεται το ποσοστό των ΑΠΕ στον εφοδιασμό ενέργειας, τόσο για το ηλεκτρικό ρεύμα όσο και για τη θέρμανση (που αντιστοιχεί περίπου στο μισό της συνολικής ζήτησης ενέργειας στην ΕΕ) και την ψύξη, καθώς και για τον τομέα των μεταφορών, μειώνοντας την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από συμβατικές πηγές ενέργειας· συμπληρώνει ότι μέχρι το 2050 πρέπει να διαμορφωθούν συγκεκριμένα ορόσημα και να τεθούν στόχοι, προκειμένου να υπάρξει μια αξιόπιστη προοπτική για το μέλλον όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας· υπενθυμίζει ότι όλα τα σενάρια που εξετάζονται στον «ενεργειακό χάρτη πορείας για το 2050» της Επιτροπής υποθέτουν την αύξηση του μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές επί της κατανάλωσης του ενεργειακού μείγματος της ΕΕ που θα ανέρχεται σε 30% περίπου το 2030· συνεπώς, υποστηρίζει ότι η ΕΕ πρέπει να προσπαθήσει να επιτύχει ακόμη υψηλότερο μερίδιο· καλεί την Επιτροπή θα αξιολογήσει το κόστος και τα οφέλη από την καθιέρωση υποχρεωτικού σε επίπεδο ΕΕ στόχου για ΑΠΕ μέχρι το 2030, τα αμοιβαίας αλληλεπίδρασης αποτελέσματα με τους άλλους εν δυνάμει κλιματικούς και ενεργειακούς στόχους, ιδίως όσον αφορά τον στόχο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και τον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα των βιομηχανιών της ΕΕ, όπου περιλαμβάνονται και οι βιομηχανικής τομείς των ΑΠΕ·
2.   υπογραμμίζει ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όχι μόνο συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην αύξηση της ενεργειακής ανεξαρτησίας της Ευρώπης, αλλά επίσης προσφέρουν σημαντικά πρόσθετα περιβαλλοντικά οφέλη λόγω της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της παραγωγής αποβλήτων και της κατανάλωσης ύδατος, καθώς και των περαιτέρω κινδύνων που είναι εγγενείς σε άλλες μορφές παραγωγής ενέργειας·
3.   υπογραμμίζει ότι η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας επιτάσσει έναν ασφαλή, σίγουρο, οικονομικά προσιτό και περιβαλλοντικά βιώσιμο ενεργειακό εφοδιασμό· τονίζει ότι θα πρέπει, κατά την επόμενη δεκαετία, να αντικατασταθούν περίπου οι μισές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην ΕΕ και ότι, ως εκ τούτου, απαιτείται η αναμόρφωση και ευελιξία του συστήματος ενεργειακού εφοδιασμού προκειμένου να ανταποκριθεί στην αναμενόμενη αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ· επισημαίνει ότι το μερίδιο των ΑΠΕ στην ηλεκτρική ενέργεια, τη θέρμανση και ψύξη και τις μεταφορές πρέπει να αυξηθεί κατά αποδοτικό οικονομικά τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη τα οφέλη και το πλήρες κόστος των ΑΠΕ, όπου περιλαμβάνεται και το κόστος του συστήματος, και χωρίς να επηρεαστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού· αναγνωρίζει την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των τεχνολογιών ανανεώσιμης ενέργειας και τονίζει ότι οι ΑΠΕ και οι συναφείς βιομηχανίες καθαρής τεχνολογίας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες αύξησης της ανάπτυξης για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, δημιουργώντας τεράστιες δυνατότητες για θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη νέων βιομηχανιών και εξαγωγικών αγορών·
4.   διαπιστώνει ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να αναμένεται μεγαλύτερη αξιοποίηση της ενεργειακής βιομάζας, η οποία καθιστά αναγκαία την ολοκληρωμένη εκπόνηση κριτηρίων βιωσιμότητας για τη στερεή και την αέρια βιομάζα·
5.   τονίζει ότι, στον τομέα των ΑΠΕ, θα πρέπει να διασφαλιστεί μεγαλύτερη προβολή της τρέχουσας και της αναμενόμενης συνεισφοράς της βιομάζας και των άλλων ελεγχόμενων ενεργειακών πόρων στους ενδιαφερόμενους παράγοντες ώστε να ενθαρρυνθεί μια δίκαιη και ισορροπημένη διαδικασία λήψης αποφάσεων·
6.   καλεί την ΕΕ να εγγυηθεί ότι η προώθηση ανανεώσιμων πηγών στην παραγωγή και χρήση ενέργειας δεν θα θέσει σε κίνδυνο την επισιτιστική ασφάλεια, τη βιώσιμη παραγωγή υψηλής ποιότητας τροφίμων ή την γεωργική ανταγωνιστικότητα·
7.   παρατηρεί ότι ορισμένα στοιχεία του επισιτιστικού συστήματος είναι επιρρεπή σε υψηλότερες ενεργειακές δαπάνες, γεγονός που θα μπορούσε να έχει ενδεχομένως αρνητικές επιπτώσεις για παραγωγούς και καταναλωτές·
8.   αναγνωρίζει ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω της αύξησης της χρήσης του βιομεθάνιου από τα οχήματα που καλύπτουν μικρές και μεγάλες αποστάσεις, ιδίως στην περίπτωση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, και της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας από τα οχήματα που κινούνται εντός των πόλεων και καλύπτουν μικρές αποστάσεις·
9.   είναι πεπεισμένο ότι η αξιοποίηση των αποβλήτων είναι μια ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και επίτευξη των στόχων του ευρωπαϊκού σχεδίου για την ενέργεια·
10. σημειώνει ότι ορισμένες πηγές ανανεώσιμης ενέργειας, όπως οι γεωθερμικές, μπορούν να παράγουν θερμότητα και ηλεκτρική ενέργεια σε τοπικό επίπεδο και σε συνεχή βάση· έχει την άποψη ότι οι εν λόγω τοπικές πηγές ενέργειας αυξάνουν την ενεργειακή ανεξαρτησία, μεταξύ άλλων και για τις απομονωμένες κοινότητες·
11. υπογραμμίζει ότι η υδροηλεκτρική αειφόρος ενέργεια στο σύνολό της συμβάλλει στη μελλοντική προοπτική της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ότι, πέραν της παραγωγής ενέργειας, εκτελεί και άλλες πολύτιμες λειτουργίες, όπως η προστασία από πλημμύρες και η συμβολή στην παροχή ασφαλών πόσιμων υδάτων· καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πολλαπλή χρησιμότητα της υδροηλεκτρικής ενέργειας·
12. καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο αναξιοποίητο δυναμικό των ΑΠΕ στον τομέα της θέρμανσης και της ψύξης, καθώς και στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μιας αύξησης της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αφενός και της εφαρμογής της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση και της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων αφετέρου, καθώς και στις δυνατότητες που σχετίζονται με αυτές·
13. επισημαίνει το δυναμικό εξοικονόμησης που θα προκύψει από την ενσωμάτωση πτυχών όπως η ηλιακή πορεία και οι διαφορετικές ζώνες ώρας της Ευρώπης, στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας·
14. επισημαίνει ότι τα κράτη μέλη, στο πλαίσιο που προβλέπει η οδηγία 2009/28/EΚ της ΕΕ για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, επί του παρόντος λειτουργούν ανεξάρτητα για την προώθηση των ΑΠΕ εκτός εθνικών διοικητικών υπηρεσιών που διαφέρουν σημαντικά, και ότι αυτό επιδεινώνει την άνιση ανάπτυξη τους, ενώ οι δυνατότητες για ανάπτυξη των ΑΠΕ ποικίλλει αναλόγως των τεχνικών, μη τεχνικών και φυσικών συνθηκών, λόγω και των ποικίλων περιφερειακών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων· τονίζει ότι μια λειτουργική εσωτερική αγορά θα καθιστούσε δυνατή τη συνολική αντιστάθμιση των διαλειπουσών ΑΠΕ και της ανομοιόμορφης κατανομής του φυσικού πλούτου· πιστεύει ότι οι περισσότερες περιοχές μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των ΑΠΕ· επισημαίνει ωστόσο την ανάγκη να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις σε ΑΠΕ εκεί όπου διαθέτουν τις μεγαλύτερες δυνατότητες, με σκοπό να διασφαλισθεί η αποδοτική χρήση της δημόσιας χρηματοδότησης·
15. σημειώνει ότι τα επίπεδα δημόσιας και πολιτικής αποδοχής των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας διαφέρει, όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες μορφές παραγωγής ενέργειας και ενεργειακών υποδομών· διαπιστώνει ότι ποικίλλει έντονα η διαθεσιμότητα δημόσιων και ιδιωτικών χρηματοδοτικών μέσων για τη στήριξη των ΑΠΕ· τονίζει ότι ποικίλλει έντονα η διαθεσιμότητα δημόσιων και ιδιωτικών χρηματοδοτικών μέσων για τη στήριξη των ΑΠΕ, ιδίως λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης που για τους επενδυτές συνεπάγεται σημαντική διάχυση κεφαλαίων· πιστεύει ότι, όταν υφίστανται δυσλειτουργίες στην αγορά ή οι παραγωγοί δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από την αγορά, θα πρέπει να διευκολύνεται η πρόσβαση σε περισσότερο προσιτά κεφάλαια για επενδύσεις σε ΑΠΕ· καλεί την Επιτροπή να εξετάσει από κοινού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τους εθνικούς δημόσιους οργανισμούς τις δυνατότητες χορήγησης πόρων και καινοτόμων χρηματοδοτικών μέσων, στο πλαίσιο του τρέχοντος και μελλοντικού προϋπολογισμού της ΕΕ, στη χρηματοδότηση έργων ανανεώσιμης ενέργειας·
16. επισημαίνει ότι, μέχρι σήμερα, ένα ποσοστό των ΑΠΕ στην αγορά ενέργειας είναι ήδη ανταγωνιστικό στην αγορά, ενώ άλλες τεχνολογίες προσεγγίζουν τις τιμές της αγοράς· συμφωνεί με την Επιτροπή ότι πρέπει να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα, οικονομικά βιώσιμα, μέσα για την περαιτέρω προώθηση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας των ΑΠΕ στην αγορά·
17. πιστεύει ότι είναι αναγκαίο να καταργηθούν σταδιακά τόσο οι επιβλαβείς για τον ανταγωνισμό επιδοτήσεις όσο και οι επιδοτήσεις για τα ορυκτά καύσιμα που βλάπτουν το περιβάλλον·
. . .
Σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας το Ευρωκοινοβούλιο:
. . .
18. επισημαίνει ότι η υλοποίηση της εσωτερικής αγοράς αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 και θα είναι καίριας σημασίας για την ενσωμάτωση των ΑΠΕ και θα συμβάλει με οικονομικά αποδοτικό τρόπο στην εξισορρόπηση της μεταβαλλόμενης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας· χαιρετίζει την έκθεση της Επιτροπής σχετικά με την πρόοδο της ολοκλήρωσης της εσωτερικής αγοράς ενέργειας και την υλοποίηση της τρίτης δέσμης· καλεί την Επιτροπή να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της, ακόμη και την παραπομπή των κρατών μελών στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ενέργειας· καλεί την Επιτροπή να αντιμετωπίσει την ακατάλληλη συγκέντρωση της αγοράς που παρεμποδίζει τον ανταγωνισμό· καλεί τα κράτη μέλη να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους για πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας για την εσωτερική αγορά ενέργειας, ανάπτυξη των διασυνδέσεων και εξάλειψη των ενεργειακών νησίδων και των εμποδίων·
19. επισημαίνει ότι, σε αντιστοιχία με τις διάφορες εθνικές αγορές και τεχνολογίες, της διάφορες δυνατότητες και τα διαφορετικά επίπεδα τεχνολογίας και ωριμότητας, σήμερα συνυπάρχει ένα μεγάλο φάσμα διαφορετικών μηχανισμών ενισχύσεων υπέρ των ΑΠΕ εντός της Ένωσης· τονίζει ότι η ποικιλία αυτή επιδεινώνει τα προβλήματα για την εσωτερική αγορά ενέργειας, δημιουργώντας επί παραδείγματι αδυναμίες στο διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας· καλωσορίζει την καθοδήγηση της Επιτροπής σχετικά με τη μεταρρύθμιση των καθεστώτων στήριξης·
20. επισημαίνει ότι αυτοί που θα επωφεληθούν περισσότερο από την ολοκλήρωση της αγοράς ενέργειας θα είναι οι καταναλωτές· υποστηρίζει την εκτίμηση της Επιτροπής ότι πρέπει να αξιοποιηθεί ο ανταγωνισμός και στον τομέα των ΑΠΕ σε μακροχρόνιο ορίζοντα και αφού έχουν καταστεί εμπορεύσιμες, δεδομένου ότι συνιστά το καλύτερο κίνητρο για την πρόοδο της καινοτομίας και τη μείωση του κόστους· υπογραμμίζει ότι το γεγονός ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ελεγχόμενες τιμές σε επίπεδο λιανικής δεν επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιοποιήσουν πλήρως τις επιλογές τους·
21. σημειώνει ότι οι μηχανισμοί συνεργασίας που θεσπίστηκαν με την οδηγία 2009/28/ΕΚ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, έχουν αξιοποιηθεί ελάχιστα μέχρι σήμερα, ωστόσο επισημαίνει ότι επί του παρόντος σχεδιάζεται μια σειρά από καθεστώτα συνεργασίας· επισημαίνει τις διαπιστώσεις της Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες η καλύτερη χρήση των υφιστάμενων δυνατοτήτων συνεργασίας θα αποφέρει σημαντικά οφέλη, όπως η ενίσχυση του εμπορίου· επικροτεί την εξαγγελία της Επιτροπής ότι θα καταρτίσει κατευθυντήριες γραμμές για τη συνεργασία εντός της ΕΕ, οι οποίες θα περιγράφουν την πρακτική εφαρμογή των δυνατοτήτων συνεργασίας, θα καθορίζουν και θα αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις που σχετίζονται με αυτές· καλεί την Επιτροπή να διασφαλίσει ότι οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ θα εφαρμόζονται στα κράτη μέλη· επιπλέον, καλεί την Επιτροπή να συμπεριλάβει ερμηνεία του άρθρου 13 της οδηγίας για τις ΑΠΕ (2009/28), προκειμένου να διασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή της οδηγίας από τα κράτη μέλη και να αποφευχθεί η χρήση των διαδικασιών πιστοποίησης και αδειοδότησης από τις δημόσιες αρχές κατά τρόπο που προκαλεί στρέβλωση του ανταγωνισμού· καλεί στη συνέχεια τα κράτη μέλη να αξιοποιούν κατά περίπτωση καλύτερα τους μηχανισμούς και να εντείνουν επίσης την επικοινωνία μεταξύ τους·
22. επιδοκιμάζει το γεγονός ότι οι μέθοδοι πρόβλεψης για τη διάθεση παραγωγικής ικανότητας αιολικής ενέργειας στις ημερήσιες αγορές έχουν βελτιωθεί επιτρέποντας την καλύτερη ενσωμάτωση της ηλεκτρικής ενέργειας από μεταβλητές ΑΠΕ· επικροτεί επίσης τους νέους κωδικούς δικτύων που απαιτούνται βάσει της 3ης δέσμης μέτρων για την εσωτερική αγορά ενέργειας που εκπονούνται επί του παρόντος από τα ενδιαφερόμενα μέρη και οι οποίοι οδηγούν σε σταθεροποιημένη συχνότητα, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην καλύτερη ενσωμάτωση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ·
23. υπογραμμίζει ότι πρέπει σε όλα τα κράτη μέλη να διευκολύνουν την ενσωμάτωση των ΑΠΕ όσο το δυνατόν ταχύτερα και σταδιακά στην ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά ενέργειας και να αναλάβουν μακροπρόθεσμα λειτουργίες και καθήκοντα σε σχέση με τη σταθερότητα του συστήματος, οι οποίες μέχρι σήμερα επιτελούνται από συμβατικές πηγές ενέργειας, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τα εγγενή χαρακτηριστικά τους· επισημαίνει τα πολλά υποσχόμενα παραδείγματα τέτοιων αγορών στην ΕΕ· ζητεί, εν προκειμένω, να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στις θετικές και αρνητικές, άμεσες και έμμεσες συνέπειες των ΑΠΕ στον προγραμματισμό και την εφαρμογή, ιδίως σε σχέση με υφιστάμενες υποδομές όπως τα δίκτυα μεταφοράς και διανομής, καθώς και στη φύση, στη βιοποικιλότητα και στην προστασία των ειδών· ζητεί από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες των διαφόρων τεχνολογιών ΑΠΕ·
24. καλεί την Επιτροπή να εξετάσει, με βάση ανάλυση κόστους ωφέλειας, τις υφιστάμενες περιβαλλοντικές νομοθεσίες, όπως, για παράδειγμα, η οδηγία-πλαίσιο για τα ύδατα ή η οδηγία για την προστασία των πτηνών, ως προς τις αλληλεπιδράσεις τους σε σχέση με την ανάπτυξη των ΑΠΕ·
. . .
. . .
229612_377997825653413_2099103831_n 532076_377997882320074_1917999792_n
. . .
 Οι ποσοτικοί στόχοι: 0%-45% το 2030
. . .
Το Ευρωκοινοβούλιο με ψήφους 284 υπέρ, 365 κατά και 35 αποχές δεν κατάφερε να συμφωνήσει σε κάτι που θεωρούνταν σχεδόν αυτονόητο, αφού μερικά χρόνια πριν είχαν υιοθετηθεί συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι για την ενέργεια, το γνωστό 20-20-20, δηλαδή μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 20%, μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% και παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ 20% μέχρι το 2020.
Φιλόδοξοι ποσοτικοί στόχοι για το 2030 θα  έδιναν ώθηση στην καινοτομία, θα μείωναν ακόμα περισσότερο το κόστος των σχετικών τεχνολογιών, όπως συνέβη με τα φωτοβολταϊκά συστήματα, θα ωθούσαν σε σημαντικές τεχνολογικές και οργανωτικές αλλαγές στις ενεργοβόρες βιομηχανίες και νέες καινοτόμες επιλογές σε όλα τα στάδια της οικονομίας, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες για απασχόληση.
Υπενθυμίζεται ότι και τα 4 σενάρια που εξετάζονται στον «Ενεργειακό Οδικό Χάρτη για την Ενέργεια για το 2050» της Επιτροπής υποθέτουν την αύξηση του μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές επί της κατανάλωσης του ενεργειακού μείγματος της ΕΕ που θα ανέρχεται σε 30% περίπου το 2030 αλλά πολύ υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης είναι εφικτά με συνδυασμό ταυτόχρονων στόχων τόσο για τις ΑΠΕ όσο και για την εξοικονόμηση ενέργειας, όπως αποδεικνύουν πολλές έρευνες επιστημονικών φορέων αλλά και δείχνει η εμπειρία από την “ ενεργειακή μετάβαση” στην περίπτωση της Γερμανίας.
. . . 
921134_379109072208955_1696347596_o   922960_378242878962241_1698206765_n   943740_379108962208966_436865184_n
. . .


Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Οικολογικό έγκλημα κατά συρροήν στον Αμβρακικό κόλπο


ecf26a05ec1ce26d85ad48bbaa3c5206_L
. . .
Οικολογικό έγκλημα κατά συρροήν 
στον Αμβρακικό κόλπο
. . .
Η ρύπανση στον Αμβρακικό κόλπο δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί παρά τους διαδοχικούς ελέγχους, τα πρόστιμα, τις συνεχείς εκκλήσεις. Βασικοί υπεύθυνοι της ρύπανσης χοιροστάσια και κτηνοτροφικές μονάδες που λειτουργούν στην περιοχή που δεν διαθέτουν βιολογικό καθαρισμό, με αποτέλεσμα τα λύματά τους να απορρίπτονται στα ύδατα της περιοχής, ενώ και η ανεξέλεγκτη λειτουργία μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στον Αμβρακικό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα. Το πρόβλημα είναι διαρκές. Οχι μόνο φέτος. Υπάρχει αρκετή χοιροτροφία γύρω από τη Φιλιππιάδα και τον Αγ. Σπυρίδωνα, στη λεκάνη απορροής του Λούρου ποταμού. 
Το δεύτερο πρόβλημα είναι οι πάρα πολλές μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας εντός του κόλπου. Αυτά, σε συνδυασμό με άλλες παραγωγικές μονάδες που λειτουργούν χωρίς βιολογικό καθαρισμό, δημιουργούν ένα δύσκολο περιβάλλον για τον Αμβρακικό.
Πρόκειται για έναν κλειστό κόλπο, ο οποίος λόγω της ρύπανσης παρουσιάζει φαινόμενα ευτροφισμού (ανεξέλεγκτη αύξηση των αζωτούχων και φωσφορικών θρεπτικών στοιχείων με συνέπεια την υπερανάπτυξη της φυτικής βιομάζας και τη δημιουργία ανοξικών συνθηκών, δηλαδή έλλειψης οξυγόνου στον βυθό), που οδηγούν τα οικοσυστήματα σε κατάρρευση. 
Το πρόβλημα που δημιουργείται, εκτός από τον οικολογικό, έχει και σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο. Οι πρώτοι που πλήττονται είναι οι ψαράδες της περιοχής.
Η ρύπανση έχει καταστρέψει τον Αμβρακικό, κάτω από τα δέκα μέτρα δεν υπάρχει οξυγόνο και σταδιακά έχουν αλλάξει όλες οι συνθήκες στο ψάρεμα. Η αλιεία της περιοχής απασχολεί ανθρώπους από δεκάδες χωριά της περιοχής. Αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, ο κλάδος είναι καταδικασμένος να σβήσει…
. . .

Ο Αμβρακικός κόλπος μολύνεται…

. . .
Ο Αμβρακικός κόλπος συνδέει κατά κάποιο τρόπο τη νότια Ήπειρο με τη δυτική Στερεά Ελλάδα και είναι ένα μοναδικό οικοσύστημα με πολλά είδη ψαριών αλλά και πτηνών. Όμως από τις αρχές Απριλίου φέτος ο Αμβρακικός κόλπος βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο εξαιτίας του ότι άρχισε να μολύνεται.. Ελαιοτριβεία, πτηνοτροφεία, τυροκομεία και χοιροστάσια λειτουργούν δίπλα στις εκβολές των ποταμών Λούρου και Άραχθου στον Αμβρακικό κόλπο.
Υπάρχουν πολλές καταγγελίες ομάδων και κατοίκων της περιοχής ότι οι δήμοι και οι οικισμοί που βρίσκονται γύρω από τον Αμβρακικό δεν έχουν αποχετευτικά δίκτυα με συνέπεια να χύνονται τα απόβλητα χωρίς καμία απολύτως επεξεργασία. Αυτοί οι δήμοι και οι οικισμοί έχουν όμως πολλές παράνομες χωματερές, με συνέπεια τα απόβλητά τους να καταλήγουν είτε μέσω του υδροφόρου ορίζοντα είτε μέσω των τάφρων και των ποταμών στα νερά του Αμβρακικού.
Η θολούρα των νερών προέρχεται από το υλικό που δημιουργείται από τα απόβλητα των ιχθυοκαλλιεργειών καθώς και από τα αστικά λύματα. Επισημαίνεται ότι ο Αμβρακικός κόλπος έχει αυστηρό καθεστώς προστασίας και έχει ενταχθεί στο δίκτυο προστατευόμενων περιοχών υγροτόπων που περιέχεται στη σύμβαση Ραμσάρ την οποία υπέγραψε η Ελλάδα το 1974. Έτσι είναι άμεση ανάγκη να υπάρξει κινητοποίηση ώστε να παρθούν άμεσα μέτρα και να σωθεί ο Αμβρακικός διότι σε διαφορετική περίπτωση θα καταστραφεί ένα ακόμη οικοσύστημα πολύτιμο
. . .
tour11    tour15   tour13
. . .

O Αμβρακικός

.  .  .

Ο Αμβρακικός είναι το “μεγαλύτερο υγροτοπικό σύστημα” της Ελλάδας και αποτελεί ένα “μωσαϊκό υγροτοπικών συστημάτων” που το συνθέτουν λιμνοθάλασσες, καλαμιώνες, δάση και αλμυρόβαλτοι. Στον ΒΔ Αμβρακικό βρίσκεται ο υγρότοπος της Ροδιάς, ο μεγαλύτερος ενιαίος καλαμιώνας των Βαλκανίων. Ένας τόπος ευλογημένος απο τον Θεό, και αγαπημένος από τα πουλιά, τα ψάρια και τον άνθρωπο.Σε αυτό το τοπίο σπάνιας ομορφιάς διαχειμάζει ο μεγαλύτερος πληθυσμός υδρόβιων πουλιών στην Ελλάδα (περίπου 100.000), σταθμεύουν και αναπαράγονται περί τα 250 είδη πουλιών, ενώ συναντάται η τρίτη σε μέγεθος αποικία αργυροπελεκάνων στην Ευρώπη! Ο υγρότοπος είναι όμως γνωστός για τη μεγάλη ιχθυοπαραγωγική ικανότητά του, καθώς και για το ότι είναι ο καλύτερος χελότοπος στην Ελλάδα.

ΑΠΕΙΛΕΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ – ΡΥΠΑΝΣΗ 

Από τον Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού 

. . .

Η ΚΡΙΣΗ ΣΑΡΩΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ Ο ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΣ

ΣΥΓΧΩΝΕΥΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΕΑΣ, ΕΝΩ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΥΠΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ

. . .

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟY: 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ – 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


Αχελώος 01

Δελτίο Τύπου CISD

20/05//2013

 

ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ

 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


Έργα κλίμακας όπως η εκτροπή του Αχελώου είναι ευνόητο να σχεδιάζονται μετά από ολοκληρωμένες, ενδελεχείς μελέτες, στο πνεύμα της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης υπό το πρίσμα της Αειφόρου Ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πτυχές, οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον, και να αναγγέλλονται και να υλοποιούνται μόνον εφόσον αποδεδειγμένα διασφαλίζουν δημόσιο όφελος και κοινωνική συναίνεση.

Το συγκεκριμένο έργο:
  • αποφασίστηκε με μικρο-κομματική εφευρετικότητα
  • σχεδιάστηκε με μικρο-πολιτική καθοδήγηση
  • αναγγέλθηκε με ψηφοθηρική αλαζονεία από κάθε εναλλασσόμενη κυβέρνηση (μοναδικό φαινόμενο «συνέχειας κράτους»)
Πρώτο αποτέλεσμα, των παραπάνω εμπνευσμένων ενεργειών είναι ο διχασμός που, εδώ και 25 χρόνια, ταλανίζει τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας, αλλά και την κοινωνία σε πολιτικό, οικονομικό, τεχνοκρατικό και οικολογικό επίπεδο.

Δεύτερο αποτέλεσμα, της παντελώς ελλιπούς Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, είναι έξι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας ενώ εκκρεμεί η έβδομη και μάλλον καθοριστική απόφαση του.

Τρίτο αποτέλεσμα, του στενά στοχευμένου σχεδιασμού του, υπήρξε το γεγονός ότι το έργο κρίθηκε μη «φιλοπεριβαλλοντικό» από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που αρνήθηκε κάθε χρηματοδότηση.

Ωστόσο, η κυβέρνηση, χωρίς να διατυπώσει δημόσια καμιά νέα θέση ή προοπτική εναλλακτικής διαχείρισης του συνολικού προβλήματος (ώστε να αποδεικνύει ότι λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος), αναθέτει νέες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ανασχεδιασμού των έργων, που δικαίως πυροδότησαν νέο κύκλο αντιδράσεων.

Ερωτάται λοιπόν η τρικομματική Κυβέρνηση, αλλά και κάθε κομματική συνιστώσα της χωριστά:

1. Έχει, πότε και πως, αποφασιστεί να προχωρήσει το έργο της εκτροπής?

2. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην διανομή υδάτων στο θεσσαλικό κάμπο?

3. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην απορρύπανση του Πηνειού?

4. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στον περιορισμό σπατάλης νερού άρδευσης, ειδικά στον θεσσαλικό κάμπο?

5. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην σύγχρονη, ισόρροπη και εθνικά αποτελεσματική γεωργική εκμετάλλευση του θεσσαλικού κάμπου, σύμφωνα με τις Οδηγίες της ΕΕ και την σχετική ΚΑΠ?

6. Έχει καταρτίσει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο σοβαρό και αντικειμενικό σχέδιο εθνικού κόστους/οφέλους?

7. Έχει μελετήσει, μέχρι στιγμής, τις μακροπρόθεσμα αρνητικές περιβαλλοντικές και κατά συνέπεια οικονομικές επιπτώσεις από την ατεκμηρίωτη διάθεση ακόμα και της μειωμένης ποσότητας των 250 mio m3? (νέα απαίτηση της διαχειριστικής μελέτης υδάτων, σε εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2000/60)

8. Έχει μετρήσει, μέχρις στιγμής, την επιβάρυνση του συνόλου των Ελλήνων φορολογουμένων για την ικανοποίηση της στρεβλής αγροτικής ανάπτυξης που προασπίζεται για μικρο-ωφελιμιστικούς λόγους μερίδα των Θεσσαλών αγροτών?

9. Έχει παραλάβει, μέχρις στιγμής, εγκεκριμένα Σχέδια Διαχείρισης των Υδατικών Διαμερισμάτων Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, στα οποία θα βασισθεί οποιαδήποτε νέα μελέτη, ακόμα και αν αυτή είναι «προς συμμόρφωση με όσα ζήτησε το Δικαστήριο της Ε.Ε.», όπως διατυπώνει ο αρμόδιος Υφυπουργός?

Tο CISD καλεί την τρικομματική Κυβέρνηση και τις κομματικές συνιστώσες της:

1. να αναθεωρήσει την παλαιοκομματική λογική σχεδιασμού μεγάλων εθνικών έργων

2. να αξιοποιήσει με ορθές εναλλακτικές λύσεις τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί

3. να προασπίσει τους δημόσιους πόρους που ευρίσκονται σε ένδεια

4. να επιτρέψει σε άξια στελέχη της να λειτουργήσουν επιστημονικά και τεχνοκρατικά, χωρίς κομματική καθοδήγηση, καινα παράγουν ορθές αποφάσεις, που θα κριθούν σε ανοικτές διαβουλεύσεις

5. να προωθήσει άμεσα τα αναγκαία αγροτο-περιβαλλοντικά μέτρα που έχει ανάγκη ο θεσσαλικός κάμπος και όχι η θεσσαλική ψήφος

6. να εφαρμόσει την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ακόμα κι αν δεν περιλαμβάνεται σαν μέτρο στο «Μνημόνιο»)

7. να προστατεύσει, τουλάχιστον, την Αειφόρο Τοπική και Εθνική Ανάπτυξη αν συγκυριακά δεν είναι ικανή να την προωθήσει ως οφείλει.